بررسی استراتژی های مختلف دیجیتال مارکتینگ

اغراق آمیز نخواهد بود اگر بگوییم امروزه در دنیای دیجیتال زندگی می‌کنیم و از این دیدگاه ضروری است که کسب و کار شما حضور چشمگیری در فضای دیجیتال داشته باشد. در اصل، بازاریابی دیجیتال، آینده بازاریابی در جهان است، البته با مزیت‌های بیشتر شامل ارزان‌تر بودن از بازاریابی سنتی و قابلیت سنجش. در ادامه راه‌های مختلفی را که می‌توان از رسانه دیجیتال برای دیده شدن و ایجاد تحول در کسب و کار استفاده کرد، برمی‌شماریم.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO): SEO اساساً وب سایت شما را به نحوی بهینه سازی می‌کند که به طور طبیعی در نتایج جستجوی گوگل، یاهو و بینگ یا هر موتور جستجوی دیگر، دیده ‌شود. این کار یک استراتژی مقرون به صرفه بازاریابی است که موجب افزایش بازدید از سایت شرکت شما می‌شود.

بازاریابی موتور جستجو (SEM): بازاریابی موتور جستجو یک استراتژی جامع ایجاد ترافیک برای کسب و کار شماست که از طریق پرداخت وجه صورت می‌گیرد. پلت فرم‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که Google AdWords  و Bing Ads در این میان محبوبیت بیشتری دارند. SEM همچنین شامل نمایش تبلیغات، بازاریابی سایت، بازاریابی موبایلی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

تولید محتوا: نحقیقات نشان می‌دهد که تولید محتوا روش تعیین کننده بازاریابی می‌باشد. تمام تغییرات ایجاد شده در الگوریتم گوگل بیانگر این حقیقت است که محتوا مهم‌ترین شاخص فیلتر کردن نتایج جستجو است. محتوا را می‌توان در فرمت‌های مختلف از جمله وبلاگ‌، مقالات، کتاب الکترونیکی، مطالعات موردی، کتابچه راهنما، مطالب پرسش و پاسخ، انجمن‌، اخبار و به روز رسانی‌ها، تصاویر، آگهی، اینفوگرافی، پادکست، کنفرانس آنلاین، فیلم یا محتوا برای میکروبلاگینگ و سایت‌های رسانه‌های اجتماعی، عرضه کرد.

به یاد داشته باشید که یک استراتژی مؤثر خوانندگان شما را درگیر خواهد کرد و آن‌ها را مشتاق کسب اطلاعات بیشتر از شما می‌نماید. محتوای خوب به اشتراک گذاشته خواهد شد و بهترین روش برای برندسازی کسب و کار شما خواهد بود.

بازاریابی شبکه اجتماعی (SMM): بازاریابی شبکه اجتماعی انشعابی از تلاش‌های شما در حوزه بازاریابی موتور جستجو است. این کار شامل آوردن ترافیک به سایت یا کسب و کار شما از طریق سایت‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، گوگل پلاس و… می‌باشد. انتشار محتوا از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز برای برندسازی و افزایش فروش شرکت شما مؤثر می‌باشد.

تبلیغات دیجیتالی: این فعالیت نیز زیرمجموعه تلاش‌های شما در حوزه بازاریابی موتور جستجو است. شما می‌توانید از انواع فرمت‌های تبلیغات دیجیتالی برای مخاطبان بالقوه استفاده کنید شامل؛ متن، تصویر، بنر، تبلیغات ویدیئویی. شما می‌توانید پیام خود را براساس علایق، موضوعات محتوا یا موقعیت مشتری در چرخه خرید، سفارشی کنید.

هدف گذاری مجدد و بازاریابی مجدد: اساساً هدف گذاری مجدد و بازاریابی مجدد، یک استراتژی است برای هدف گذاری مشتریانی که از وب سایتتان بازدید کرده‌اند و مبتنی بر فناوری کوکی است.

بازاریابی موبایلی: قویاً توصیه شده بازاریابی موبایلی در کسب و کارها مورد استفاده قرار گیرد. باید به یاد داشت، وب سایت، اپلیکیشن‌ها و محتوا باید برای تجهیزات موبایلی طراحی شوند.

بازاریابی تعاملی: اطمینان حاصل کنید که استراتژی تبلیغاتی شما مشتری بالقوه را درگیر یک گفتگو نماید. وب سایت خود را تعاملی کنید و رفتار کاربران را رهگیری کنید. به طور فعالانه با مشتریان تعامل داشته باشید و پیشنهاداتان را براساس ترجیحات و فعالیت‌های مشتریان در اینترنت، سفارشی و شخصی سازی کنید.

بازاریابی ویروسی: بازاریابی ویروسی یک استراتژی است که محتوای مشخصی به صورت فزاینده‌ای در فضای مجازی منتشر می‌شود، چرا که اگر محتوا مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد به سرعت به اشتراک گذاشه می‌شود. این کار نیز باعث آوردن ترافیک به سایت شما می‌شود. محتوای تولید شده می‌تواند در هر فرمتی باشد. کافی خلاق باشید.

بازاریابی ایمیلی: وقتی شما یک پیام بازرگانی را از طریق ایمیل به فهرستی از مشتریان بالقوه ارسال می‌کنید، این استراتژی بازاریابی ایمیلی نامیده می‌شود. با یک نرم افزار بازاریابی ایمیلی مؤثر، می‌توانید لیست ایمیل‌ها را براساس چندین عامل از جمله علایق و عادت‌های خرید مشتریان دسته‌بندی و نگهداری کنید. به یاد داشته باشید ایمیل‌های شخصی شده ارسال کنید؛ این کار به ایجاد اعتماد کمک می‌کند.

بازاریابی نیابتی: بازاریابی نیابتی برنامه بازاریابی مبتنی بر عملکرد است، به صورتی که شما مبالغی را به تبلیغ کنندگان پرداخت می‌کنید تا برای شما مشتری جذب کنند. بازاریابی نیابتی برای استارت آپ‌ها مناسب است، زیرا از طریق سایت‌های پر ترافیک به سایت آن‌ها ترافیک ارسال می‌شود.

تحلیل وب: شاید مهم‌ترین جنبه بازاریابی دیجیتال شما، تحلیل وب باشد. اساساً تجزیه و تحلیل وب به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های وب را برای کسب و کار خود جمع‌آوری، اندازه‌گیری، تجزیه و تحلیل، برنامه‌ریزی، گزارش و پیش‌بینی کنید. می‌توان از ابزارهای مناسب تحلیل وب مانند Google Analytics بهره برد.

نتیجه:

مهم است که استراتژی‌های مختلف بازاریابی را برای کسب و کارتان مورد استفاده قرار دهید و ببینید کدام بهتر عمل می‌کند. در بیشتر موارد، ترکیبی از استراتژی‌های متنوع به اهداف شما خدمت خواهند کرد. بازاریابی دیجیتال یک رسانه پویا است و شما همیشه باید با تغییرات سازگار شوید. برای نظارت بر عملکرد از یک ابزار تحلیل وب استفاده کنید تا بتوانید حرکت بعدی خود را برنامه‌ریزی کنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.