پنج نکته برای صیقل دادن بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی به شکل انکارناپذیری به یکی از حیاتی‌ترین ابزارهای تبلیغات در حوزه کسب‌وکار امروز تبدیل شده‌اند. از آنجا که تکنولوژی‌های جهانی بر‌اساس تمایل و نیاز به ایجاد ارتباط منظم توسعه یافته‌اند، موجی از فرصت‌های تبلیغات دیجیتال ظهور کرده است. در اینجا پنج نکته را که به برنامه‌ریزی برای بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کنند، بررسی می‌کنیم.

رسانه‌های اجتماعی چگونه کمک می‌کنند به اهدافتان کانال بزنید؟

وقتی مخاطب خود را به واسطه بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی هدف قرار می‌دهید، برنامه‌ریزی و تعیین اهداف، اولین قدم‌های ضروری هستند. آدام جونز، مدیر بازاریابی شرکت تجهیزات آشپزخانه اندرو جیمز (Andrew James)، بر اهمیت تمایز قائل شدن بین افرادی که تلاش می‌کنید بر آنها نفوذ داشته باشید تاکید دارد. او می‌گوید: «هنگام تبلیغ از طریق رسانه‌های اجتماعی، افرادی را که تلاش می‌کنید با آنها ارتباط برقرار کنید، مورد تحسین قرار دهید. مخاطب هدف خود را بشناسید و با پذیرش ویژگی جمعیتی، سبک و مکان زندگی آنها، در نظر بگیرید که چگونه می‌خواهید به آنها دسترسی داشته باشید.» به محض اینکه یک مخاطب شناسایی شد، اهداف و دستاوردها به دنبال آن می‌آیند. این موضوع را می‌توانید با تعداد «لایک‌ها» یا «فالوئر» پیج در یک چارچوب زمانی بسنجید. متناسب‌سازی و بررسی دقیق اهداف قبل از نهایی کردن آنها بسیار مهم است، چون ممکن است اهداف شما آنقدر بزرگ باشند که احساس کنید کم‌کاری کرده‌اید. در مرحله بعد، ایجاد یک استراتژی ویژه به شما در رسیدن به مخاطب مطلوب کمک می‌کند. در دنیای به هم مرتبط امروز، ما غرق انتخاب‌هایی که به کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مربوط می‌شوند، شده‌ایم.

چگونه محتوای ارزشمند ایجاد می‌کنید؟

بسیاری از کسب‌وکارها با در نظر گرفتن روش‌های کارکردی برای هدف قرار دادن مخاطب، تصمیم می‌گیرند محتوای ارزشمند ایجاد کنند. این محتوا می‌تواند در قالب یک متن وبلاگ، یک پست در رسانه‌های اجتماعی یا کمپینی بزرگ‌تر باشد که هدف نهایی آن ایجاد آگاهی بیشتر از برند است. رهنمودهای مربوط به برند، لحن صدا و سبک برند تضمین‌کننده ارتباط شما با مخاطب هستند.

محتوای پولی در چه نقطه‌ای با استراتژی شما هماهنگ می‌شود؟

وقتی تعداد دنبال‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی شما کم است و خرید کمتر اتفاق می‌افتد، محتوای پولی فعالیتی ارزشمند است که می‌تواند پیامی را به مخاطب هدف برساند. تبلیغات هدایت‌شده از طریق پلت‌فرم‌هایی مثل فیس‌بوک و توییتر به شما امکان می‌دهد توجه مخاطب را جلب کنید. تام جفری، مدیر بخش تجارت الکترونیک شرکت لوکس جولز بی (Jules B)، توصیف کرده که چگونه استفاده از تبلیغات هدفمند پولی برای آنها به‌عنوان یک خرده‌فروشی لباس حیاتی است: «برای شرکتی مثل جولز بی، هدف قرار دادن گروه‌های خاص بسیار ارزشمند است، چون ما برندهای متنوعی را عرضه می‌کنیم که گروه‌های سنی، سلیقه‌ها، علایق و زمینه‌های محدودی را مورد توجه قرار می‌دهد

چگونه تعهد را مدیریت می‌کنید؟

محتوای تعاملی یکی از موفق‌ترین روش‌های بازاریابی هدفمند است. اولیه‌ترین شکل این تبلیغات هدفمند تعاملی به شکل رقابتی نمود پیدا می‌کند؛ جایی که کسب‌وکار هنگام به نمایش گذاشتن محصولات خود، مشارکت‌کنندگان را به «لایک» کردن و به اشتراک گذاشتن تشویق می‌کند. این تاکتیک اگرچه برای استارت‌آپ‌های نوظهور آگاهی‌بخشی می‌کند، اما می‌تواند برای مخاطب به یک امر تکراری و یکنواخت تبدیل شود. در طول پنج سال گذشته، محتوای ویدئویی و انفعالی با رسانه‌های اجتماعی بسیار برجسته شده است. با آمدن فیس‌بوک لایو، اینستاگرام لایو، استوری اینستاگرام و استوری اسنپ‌چت، شرکت‌ها در حال بهره‌برداری از منابعی دیده‌نشده برای برقراری ارتباط با بخش‌های جمعیتی خاصی هستند. به‌طور خاص، فیس‌بوک و اینستاگرام کلیه اتفاقات زنده‌ای را که در سراسر جهان رخ می‌دهد به ما نشان می‌دهند و برندها را در سطح محلی و بین‌المللی می‌شناسانند. اگر شرکت شما کاملا درگیر رسانه‌های اجتماعی تعاملی است، بگذارید مشتریان‌تان این را بدانند. یکی از پیشرفت‌های تکنولوژی در رسانه‌های اجتماعی که کمتر به آن پرداخته شد، ویژگی هوش مصنوعی در پینترست بود. کاربران حالا می‌‌توانند از یک آیتم عکس بگیرند و این تکنولوژی چیزی را که شما دیده‌اید تشخیص می‌دهد و می‌گوید کجا می‌توانید به‌صورت آنلاین آن را خریداری کنید. ابزار جست‌وجوی تصویری، پتانسیل جذب مشتریان بیشتر و متصل کردن تجارت به کسب‌وکار شما به‌طور مستقیم را دارد، اما نبود تبلیغات و اطلاع‌رسانی در مورد این ابزار، مانع کاربردپذیری آن شده است.

بازاریابی آنلاین و آفلاین چگونه با هم ارتباط یابند؟

آفلاین شدن هم می‌تواند روشی موثر برای هدف قرار دادن گروه‌هایی خاص باشد. بسیاری از شرکت‌ها بازاریابی آفلاین را به‌عنوان راه میانبری برای دسترسی افراد به پیج رسانه‌ اجتماعی کسب‌وکارشان مفید می‌دانند. به‌عنوان مثال، اسکن کدهای QR از بلیت‌ها، بیلبوردها، بروشورها و… را در نظر بگیرید. این روشی ساده برای کشاندن افراد به پیج‌تان است. به علاوه، شکل‌های سنتی‌تری از بازاریابی آفلاین می‌تواند مردم را به بازدید از کانال‌های رسانه اجتماعی شما هدایت کند. رویدادها، کنفرانس‌ها، تجمع‌ها یا شبکه‌سازی‌های قدیمی، دسترسی نامحدودی به شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند. در نهایت، به یاد داشته باشید که نباید افراد گریزان از تکنولوژی و اینترنت را نادیده بگیرید. نمونه این امر طرح  Digital Eagles بانک بارکلیز است که رهنمودهای مرحله به مرحله برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی و بانکداری اینترنتی امن ارائه می‌دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.