هفت عنصر برندینگ در کسب و کارهای الکترونیکی

هر کسب و کاری می تواند از طریق ارائه پیشنهاداتی به مشتریانش ارزشی بیشتری به مشتری خویش ارائه کند. قبل از انتخاب یکی از این پیشنهادات به مشتری بسیار مهم است که بدانید چه چیزی مصرف کننده را به سمت خرید سوق می دهد. بسیاری از کسب و کارهای تجارت الکترونیک فکر می کنند تنها عامل موفقیت “قیمت پایین است”، اما عناصر کلیدی برندسازی را می توان به صورت زیر بیان نمود :

۱- اعتماد : آیا می توان به موقع کالا را تحویل دهید؟

۲- امنیت : آیا برنامه شما بر اساس امنیت و حریم مشتریانتان بنا شده است؟

۳- ارتباطات : آیا مشتری می تواند به شما پیغام آنلاین داده، سوال بپرسد و همه مراحل خرید را گام به گام دنبال کند؟

۴- افزایش ظرفیت بالقوه مشتری : آیا شما می توانید چیزی که دیگران به مشتری پیشنهاد نمی دهند ارائه کنید؟

۵- اعتبار اجتماعی : آیا شما می توانید به مشتری خود حس ثروتمند بودن، جذاب بودن یا بانفوذ بودن را ارائه کنید؟

۶- قدرت : آیا شما چیزی دارید که می تواند به مشتریانتان قدرت بدهد؟

۷- رایگان : مشتریانی که با قیمت انگیخته می شوند می توانند احساس کنند با آنها درست رفتار شده، اگر به مشتریان چیزی واقعی داده شود. البته نه یک کتاب الکترونیک (eBook) بلکه یک عضویت در سایت یا ارسال خبرنامه های عضویت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.