چگونه بازاریابی محتوا به رشد کسب و کارتان کمک می‌ کند

  • بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کند تا مشتریان موجود را حفظ کنید.

ما عمدتاً بر یافتن مشتریان جدید متمرکز می‌شویم، به نحوی که غالباً مشتریان موجود خود را به فراموشی می‌سپاریم که کاری اشتباه است. احتمالاً شنیده باشید که هزینه حفظ یک مشتری بسیار کمتر از هزینه یافتن یک مشتری جدید است. از طریق ایجاد محتوای خوب و انتشار آن شما می‌توانید در ذهن مشتریانتان باقی بمانید. همچنین به آسانی می‌توانید سایر کالاها و خدمات خود را به آن‌ها پیشنهاد دهید.

  • بازاریابی محتوا مؤثرتر از تبلیغات آنلاین است

زمان دیده شدن تبلیغات آنلاین محدود است و با رشد مسدودکننده‌های تبلیغات در مرورگرها، کمتر در معرض دید بازدیدکنندگان اینترنت قرار می‌گیرند. اما بازاریابی محتوا این محدودیت‌ها را از بین برده است. از آنجا که محتوای خوب مفید است، مخاطبان به طور طبیعی به آن جذب می‌شوند. این روش خط بین سرگرمی، آموزش و تبلیغات را از بین می‌برد. در حقیقت محتوای واقعاً خوب حتی به عنوان تبلیغات قابل تشخیص نیست.

  • محتوای خوب باعث جذب ترافیک طبیعی موتورهای جستجو می‌شود

بهینه‌سازی موتورهای جستجو همواره توسط محتوا انجام می‌شود. به عنوان مثال بیشتر وبسایت‌های مشاوره SEO، دارای بخش کاملی در زمینه بازاریابی محتوا هستند و تقریباً هر مقاله‌ای در آن سایت‌ها به نحوه استفاده از محتوا در هر جنبه‌ای از بهینه‌سازی اشاره می‌کند. صاحبان اکثر کسب و کارها علاقه‌مندند که ترافیک بیشتری به سایت خود بیاورند که بازاریابی محتوا می‌تواند این کار را به نحو احسن انجام دهد.

  • به اشتراک گذاری محتوا، بازاریابی دهان به دهان را تقویت می‌کند

بازاریابی دهان به دهان از چند روش توسط بازاریابی محتوا اتفاق می‌افتد. اول آن که هر اشتراک گذاری نوعی از بازاریابی دهان به دهان می‌باشد. وقتی افراد محتوای شما را با فالورهای خود به اشتراک می‌گذارند، به نحوی آن‌ها را ملزم به دیدن مطالب شما می‌نمایند. افراد به اطلاعاتی که توسط آشنایان آن‌ها توصیه شده اعتماد می‌کنند. بنابراین اگر کسی مطالب شما را توصیه کند یا آن را به اشتراک بگذارد، اعتماد بیشتری را نسبت به شما ایجاد می‌کند تا حالتی که این محتوا را صرفاً خودتان توصیه کنید.

  • بازاریابی محتوا به پرسش‌های متداول مشتری پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید از طریق پاسخ دادن به هر سئوال ساده‌ای در مورد شرکت‌تان، محصولات‌تان و یا صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید به تولید محتوا بپردازید. هر چه قدر محتوایی که تولید می‌کنید باجزئیات و مفیدتر باشد مخاطبان بیشتری را جذب خواهد کرد. این کار به شما کمک می‌کند که ترافیک بیشتری را جذب کنید.

  • بازاریابی محتوا تیم فروش و خدمات پس از فروش شما را پشتیبانی می‌کند

هر بخشی از محتوای تولید شده توسط شما باید مردم را به سمت قیف فروش شما حرکت دهد. یک روش‌ مؤثر در این زمینه، استفاده از پرسنل فروش و تجربیات آن‌ها در زمینه تولید محتوا می‌باشد.

  • بازاریابی محتوا امکان ایجاد تمایز بین شما و رقباء را فراهم می‌آورد

ایجاد محتوا که شخصیت منحصر به فرد شرکت شما را بیان می‌کند در ابتدا می‌تواند به صورت یک چالش ظاهر شود. اما واقعاً یک فرصت استثنایی است. در تولید محتوا تا حدودی نظرات و ایده‌های خود در مورد صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید وارد نمایید تا وجه تمایزی باشد بین شما و رقباء.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.