ده نکته مهم در بازاریابی ایمیلی موثر

آیا شما به دنبال افزایش احتمال باز کردن، کلیک کردن و اثربخشی کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود هستید؟ در این مقاله ۱۰ نکته مهم برای نوشتن ایمیل تبلیغاتی که به طرز مؤثری توجه افراد را جلب و آن‌ها را وادار به انجام اقدامی کند، تشریح می‌گردد:

  1. آن را ساده و قوی بنویسید: وقتی مخاطبان، ایمیل شما را باز می‌کنند یا لینک ارسالی شما را کلیک می‌کنند، فقط چند ثانیه وقت دارید که نظر آن‌ها را جلب کنید. بنابراین از واژه‌‌های دشوار، اصطلاحات بازاری و فنی استفاده نکنید. جوری بنویسید که انگار با یک دوست صحبت می‌کنید. اما در عین حال به منظور جذب و حفظ علاقه خوانندگان، محتوا را قوی نگه دارید.
  2. کمتر از کلمه “ما” استفاده کنید و بیشتر از “شما” استفاده کنید: به جای ارائه اطلاعات غیرضروری در مورد خود و شرکت، تمرکز بازاریابی ایمیلی را بر دریافت کنندگان آن قرار دهید. علاوه بر آن افرادی که برای دریافت ایمیل‌های شما مشترک می‌شوند، بیشتر علاقه‌مند هستند بدانند چگونه محصولات ارائه شده توسط کسب و کار شما می‌تواند نیازهایشان را برآورده کند و برای آن‌ها مفید باشد. بنابراین در راستای مشتری مداری به جای کلمات “من” و “ما”، بیشتر از کلمه “شما” استفاده کنید.
  3. به جای ویژگی‌ها از مزایا صحبت کنید: به جای این که فهرستی از ویژگی‌های محصولاتتان را بیان کنید، از تکنیک‌های نگارشی استفاده نمایید تا به مشتری چشم اندازی دهد در مورد این که چه منافعی از کالاها و خدمات شما برای آن‌ها ایجاد می‌شود.
  4. عنوان ایمیل را با متن آن هماهنگ کنید: عنوان ایمیل را به نحوی بنویسید که به طور مؤثری متقاعدکننده باشد. اما وقتی دریافت کننده ایمیل متقاعد شد که آن را باز کند، مطمئن بشوید وعده‌ای که در عنوان ایمیل داده‌اید در متن عملی شود. در غیر این صورت اعتماد دریافت کننده ایمیل نسبت به شما سلب می‌گردد.
  5. برای بازار هدف بنویسید: هر چه بیشتر در مورد افراد موجود در فهرست ایمیل خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیام بازاریابی ایمیلی بهتری را برای رفع نیازها و حل مشکلات آنان طراحی خواهید کرد. محتوای مرتبط، کلید موفقیت در بازاریابی ایمیلی است. به همین دلیل مهم است که از شخصی سازی و تقسیم بندی لیست ایمیل‌ها برای جلوگیری از ارسال ایمیل‌های نامناسب استفاده کنیم.
  6. فراخوان‌ها را مبتنی بر ضرب العجل قرار دهید: در زمان ارسال ایمیل بازاریابی از جملات محرکی همانند “اکنون بخرید” و “امروز عضو شوید” استفاده کنید.
  7. بر یک هدف واحد متمرکز شوید: در یک ایمیل چندین پیام ارسال نکنید. اگر شما می‌خواهید فراخوان چندگانه داشته باشید، همه آن‌ها باید یک هدف کلی استراتژی بازاریابی را دنبال کنند و به یک نقطه منتهی شوند.
  8. حس فوریت ایجاد کنید: مهلت فروش یا ارسال هدایا برای اولین ۱۰۰ مشترک که پاسخ دهند، نمونه خوبی از این مورد است. فوریت در ایمیل‌های بازاریابی شما، یک دریافت کننده ایمیل را برای اقدام سریع به جای رها کردن ایمیل تا فرصت مناسب، تشویق خواهد کرد.
  9. محتاطانه تأکید کنید: مراقب باشید دریافت کنندگان ایمیل را از طریق استفاده از علامت تعجب، فونت‌های درشت، شکلک‌ها و… گیج نکنید. اگر چه استفاده از ایموجی‌ها در بازاریابی ایمیلی در حال افزایش است، اما تأثیری در متقاعدسازی افراد ندارد.
  10. متن تهیه شده را چندباره بازبینی کنید: هر چند ممکن است این موضوع امری واضح به نظر برسد، اما بازبینی متن ایمیل غالباً نادیده گرفته می‌شود. اطمینان حاصل کنید متن تهیه شده کاملاً در محتوای ایمیل قابل رویت باشد. تایپ اشتباه متن ممکن است به اعتبار شما نزد خوانندگان ایمیل لطمه بزند. علاوه بر آن لینک‌های موجود در متن ایمیل را چک کنید تا به صفحات درست مرتبط شده باشند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.